Vissen, regen en bezoek uit NL

15 september 2019 - Siem Reap, Cambodja

Goedemorgen! Vannacht heeft het de hele nacht keihard geregend. Het regenseizoen is nu dan ook echt wel begonnen. Je hoort de regen vaak aankomen. Dus af en toe zie ik gillende en schreeuwende kinderen van het plein naar de school rennen. Vaak is het echt stortregen, dat je binnen een minuut compleet doorweekt bent.

Ik heb het gevoel dat ik steeds iets meer onderdeel word van de cultuur hier. Heleen (iemand van mijn WEC-team) heeft mij inmiddels bijvoorbeeld geïntroduceerd bij haar vaste fruit & groente verkopers op de markt. Het is fijn om een vaste plek te hebben omdat je dan weet dat je goede prijzen krijgt. Toch moet ik ook vaak denken aan het lied ‘the Englishman in New York’ haha, zo voel ik me ook.

Ik geniet hier ontzettend. In de weekenden & avonden heb ik tijd om leuke dingen te doen, zoals:

- Banden opbouwen met de Cambodjaanse collega’s, door te vissen en karaoke te doen. Typische Cambodjaanse ‘fun-activities’.

- Heerlijk uit eten te gaan met de Internationale vrienden. Ze hebben hier zo veel goedkope, super lekkere restaurantjes! Van een lekkere curry tot Italiaans schepijs. Ze hebben hier alles! Nouja, behalve hagelslag dan.

- Lekker eten bij/met teamgenoten/vrienden.

WEC. We hebben de eerste team- en gebedsmeetings gehad. Het team is fantastisch. We lezen samen een boek die we bespreken & hebben goede gesprekken samen.

HOPE-school. Het werken op HOPE-school wordt steeds fijner. De eerste weken waren enorm intensief. De eerste dag was ik om 10 uur ’s ochtends echt super moe. Gelukkig wen ik echt steeds beter aan de warmte en de cultuur hier. Ik heb nog een lesweek en dan vakantie. Komende week is het FLAG-week (Forever Learning About God). In deze week komen er gastsprekers etc. om met elkaar na te denken over God. Ik kijk uit naar wat God gaat doen deze week.

Dianne, een vriendin uit NL, is eergisteren aangekomen in Siem Reap! Naast het feit dat ik met de TukTuk bij een niet bestaand busstation stond om omdat Google Maps de oude er nog in had staan is Dianne hier goed aangekomen. Oeps!

Ik heb er erg naar uitgekeken dat Dianne kwam. We gaan volgende week op vakantie, zin in! Ik heb mijn zomervakantie gemist, dus ik kan wel een weekje vakantie gebruiken. We gaan naar een van de Cambodjaanse eilanden toe.

Voor de Christenen;). Ik zou het fijn vinden als jullie voor mij en de mensen in Cambodja willen bidden. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om wat specifieke punten te hebben. Vandaar dat ik wat bid- & dankpunten heb opgeschreven.

- Willen jullie bidden voor alle mensen in Cambodja waarvan de hele oogst verregend.

- Dat God mooie dingen zal gaan doen in de harten/levens van de leerlingen van mijn klas op HOPE-school.

- Dat ik goed kan uitrusten op vakantie.

- Dankpunt: dat ik me zo goed voel hier in Cambodja.