Nederland

18 juli 2021 - Groningen, Nederland

Hi allemaal,

Dit zal mijn laatste blog zijn van mijn Cambodja avontuur. Twee weken geleden, op 2 juli ben ik weer in Nederland aangekomen. Eerst ben ik een aantal dagen bij mijn ouders in quarantaine gegaan & daarna nog een week met mijn broer & schoonzus op vakantie geweest.

Ik merk best een grote 'reversed culture shock'. Het is heel fijn om in Nederland te zijn en alle gemakken van Nederland weer te ervaren & tijd met familie en vrienden door te brengen en tegelijkertijd is mijn hart nog echt wel in Cambodja. Ik mis mijn leven daar. De komende tijd zal een tijd zijn van het nog meer wennen aan Nederland. Acclimatiseren (want wat is het koud!), ik ben blij dat het vandaag zo'n lekker dag is met zon. In de komende weken ga ik op zoek naar een baan als orthopedagoog.

Ik sluit af met de reflectie die ik achterin mijn fotoboek heb geschreven:

Op 18 juli 2019 kwam ik aan in Siem Reap. Geen idee hoe ik het zou vinden om twee jaren te gaan wonen in Cambodja. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat dit de twee mooiste jaren can mijn leven aren. Wat een verrijkend avontuur. Ik heb genoten van de super vriendelijke en geduldige locale mensen en de vriendschappen met mensen uit allerlei culturen. Ik heb veel geleerd, onder andere zelfstandigheid, omgaan met veranderingen, aanpassen aan cultuurverschillen en genoegen nemen met minder dan ik gewend ben. De fijne tijd hier bewaar ik diep in mijn hart, ik ben super dankbaar dat ik dit heb mogen beleven.

Ik ben ontzettend dankbaar voor al jullie steun! Het was heel fijn om te weten dat jullie meelazen en meeleefden met mijn tijd in Cambodja.

Gods zegen!

Groeten Sanne

1. Ineke Schuurman:
    22 juli 2021
    Sanne leuk dat we zo mee mochten genieten! heel veel succes met het acclimatiseren in de Nederlandse cultuur en temperatuur. Succes! en neem je tijd!