Feestdagen

17 november 2019 - Siem Reap, Cambodja

Heehoi,

Ik zie dat ik het alweer twee maanden geleden is dat ik wat van me heb laten horen. De tijd vliegt! Het is fijn hier in Cambodja, ik geniet er nog steeds ontzetend van. Aankomende dinsdag ben ik vier maanden in Cambodja. Ik heb deze maanden in het huis van een Amerikaanse vrouw gewoond die op verlof was. Ik heb een eigen huis gevonden, zaterdag ga ik verhuizen. Ik kijk er naar uit om mijn eigen plek te hebben en tegelijkertijd zie ik er ook tegenop om te moeten gaan. Het is op een terrein met 4 huizen, Rosie (Amerikaanse vrouw) en Marijke (Nederlandse vrouw) wonen ook op hetzelfde terrein! Super gezellig lijkt me! Het huisje is in ieder geval heel leuk. De afgelopen weken ben ik al bezig geweest met meubels etc opzoeken. Je hebt hier natuurlijk geen IKEA / Leen Bakker enz. Dus het is even zoeken. Maar ik heb al een aantal leuke dingen gevonden.

De afgelopen weken waren weken met een hoop feestdagen. Dit was een heerlijke onderbreking van de werkweek. We zijn met collega's naar een mooie waterval geweest. En op de Cambodjaanse stijl gegeten daar (zie foto). Een andere dag zijn we gaan zwemmen en poolen. Ik kon een aantal Cambodjaanse collega's tafelvoetbal leren. Dit hadden ze nog nooit gedaan!

Het Waterfestival is het festival aan het einde van het regenseizoen. Het was een hele happening hier in Siem Reap. Enorme chaos en files in het verkeer. Niet dat het normaal geen chaos is trouwens... Bootraces, versierde bruggen, drie dagen lang allerlei straten afgezet, hordes mensen en heel veel eten.

Het regenseizoen is dus voorbij! Heerlijk! De muggen zijn grotendeels ook weg. Het koude seizoen komt eraan. Af en toe heb ik nu al een vestje aan 's ochtends op de scooter. Koud joh 23 graden!

Het werken gaat goed. Ik leer de kids steeds beter kennen, dat maakt het werken leuker. Ook het Engels gaat steeds beter. Ik ben nu 'Pluk van de Petteflat' in het Engels aan het voorlezen. De Nederlandse les loopt ook goed. Laatst met de 4 kids lekker een ijsje gegeten in de stad en een spelletje gedaan.

Ik heb de eerste Cambodjaanse les gehad. Nu al een drama, haha. Moeilijk, intensief, maar ook erg leuk. Ik doe het gezellig samen met een collega.

Nou, dat was het geloof ik wel. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan vertellen. Ik wilde zeggen dat ik niet zoveel bijzonders heb beleefd, maar ik denk dat dat niet waar is. Ik denk dat het hier allemaal al meer 'gewoon' aan het worden is. Goed teken toch?

Bidpunten:

• Dat ik genoeg energie heb om het werk goed vol te houden, ik ben gergeld erg moe.
  • Dat ik me snel thuis zal voelen in mijn nieuwe huis.

Dankpunten:

• Dat ik me zo goed voel hier in Cambodja!
  • Dat ik een kerk heb gevonden waar ik met plezier naar toe ga.

Groetjes Sanne

1. Klarien:
    17 november 2019
    Leuk om te lezen, Sanne! Succes met de verhuizing en hopelijk ben je op je nieuwe plekje ook weer snel gewend!
  2. Tineke:
    17 november 2019
    Ha Sanne, wat een gezelligheid :-) en bijzonder om te zien hoe snel je daar je plekje hebt gevonden. Fijn om weer even wat van je te lezen!
  3. Auke en Annemieke:
    18 november 2019
    Wat kan jij toch leuk schrijven! Echt leuk om je verhaal te lezen. Heel veel succes met je verhuizing zaterdag en we hopen dat je je daar gauw helemaal thuis zult voelen. En goed joh, dat je cambodjaanse les volgt. Succes daarmee! We bidden regelmatig voor je! <3
  4. Sanne:
    19 november 2019
    Bedankt voor jullie reacties! Heel leuk om te lezen.