Nog 20 dagen...

11 juni 2021 - Siem Reap, Cambodja

Hoi allemaal,

Sjonge, de tijd vliegt! De laatste maanden zijn voorbij gevlogen.

Op dit moment zit ik middenin een periode van veel afscheid nemen. Sommige vrienden zijn 1 juni al vertrokken. Het afscheid nemen is lastig! Je bouwt echt wel een band op in 2 jaren tijd. Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad. Yay! De 'vakantie' is begonnen! Als juf ben je de laatste weken altijd druk bezig met afscheid van de leerlingen & overdracht naar de nieuwe leerkracht. Daarbij kwam dit jaar dat we als school ook nog zijn verhuisd een maand geleden. Dus we hebben ook een nieuwe klas ingericht. Ik heb de laatste maanden alleen maar online lesgegeven, we konden gelukkig nog een pool party organiseren deze week. Het was fijn om de leerlingen nog even in het echt te kunnen zien voordat ik ga.

Vanaf nu zal ik vooral bezig gaan met afscheid nemen van dit mooie land en de mooie mensen die hier wonen. Daarnaast zal ik ook praktische dingen voor in NL gaan regelen (zorgverzekering, telefoonnummer, inschrijven bij de gemeente, fotoboek maken etcetera). Ik heb zin om weer naar Nederland te komen! Ik krijg er ook echt steeds meer zin in! Ik ga Cambodja ook zeker erg missen, dit lekkere weer, mijn motor, de vriendelijke Cambodjanen en de vrienden uit zoveel verschillende culturen. Het zal even wennen zijn om alleen maar Nederlands om me heen te hebben haha. Tegelijkertijd heerlijk dat ik dan weer gewoon de hele dag in het Nederlands kan praten. Ik hoop binnenkort nog wat typisch Cambodjaanse foto's te kunnen maken, zodat jullie kunnen zien wat ik elke dag zie :)

In de vakantie in April ben ik nog even gezellig met vrienden in een Airbnb in Siem Reap geweest, super dichtbij huis doordat we de provincie niet uit mochten i.v.m. Corona. Het was heel gezellig! Tijdens het afscheid van mijn Cambodjaanse collega's hebben we een gezellige Cambodjaanse fotoshoot gedaan (zie foto's). Wat een Cambodjaanse ervaring zeg, er waren maar 2 mensen om onze haar & make-up te doen. Het duurde al met al 4 uren!

En dan nu het weer van vandaag :) Op dit moment is het 19:00 en lekker afgekoeld naar 27 graden en het koelt vannacht af naar 26 graden. Er is nu een briesje te voelen in mijn huis met alle deuren en ramen open doordat het hard regent buiten. Heerlijk! Het is zo fijn om weer in het seizoen te zitten dat er af en toe een regenbui is. Het is heel warm geweest de afgelopen maanden. Oh wat zal dat wennen worden zeg.

Tot snel!

Groetjes Sanne

1. Ineke Schuurman:
    12 juni 2021
    Geniet van je laatste dagen in Cambodja Sanne. Prachtig die fotoshoot.
  2. Anja Holwerda:
    12 juni 2021
    Hallo Sanne, Bedankt voor je bericht/update! Geniet van je vakantie en ook nog even genieten van het typische Cambodjaanse leven voordat je weer naar Nederland komt! Mooie foto's :-)
    Ook sterkte met afscheid nemen van alles wat je dierbaar is geworden de afgelopen 2 jaar. Tot in Nederland!