Gelukkig nieuwjaar vanuit Cambodja!

2 januari 2020 - Siem Reap, Cambodja

Hoi lezers,

Ik wens jullie allemaal een heel fijn jaar toe!

Hier gaat het goed, op dit moment ben ik aan het genieten van de kerstvakantie. Mijn ouders zijn net weer veilig in Nederland aangekomen, na twee weken op visite te zijn geweest. Wat hebben wij een fijne tijd gehad. Ik heb ze veel van mijn leven in Siem Reap kunnen laten zien. Zo hebben we onder andere geluncht met een aantal van mijn vrienden, een kerstdiner gehad met mijn buren (Rosie & Marijke) in onze tuin en gewoon de alledaagse dingen samen gedaan. Ook zijn we nog op vakantie geweest naar Kampot en Koh Rong Samloem. Hier hebben we heerlijk gerelaxt en Cambodja bewonderd. Op oudjaarsdag hebben we nog oliebollen gebakken bij Jonathan en Heleen. Super gezellig. Kortom, we hebben een heerlijke tijd gehad samen.

Het zou nu het koude seizoen moeten zijn, maar daar merk ik nog niet zoveel van... Het is in November 2 weken wat kouder geweest. Maar nu is het weerbericht al weken ongeveer dit: Zodra de zon opkomt om 6.15 warmt het snel op. Vaak is het om 11 uur al 30+ (maximum van 35). Als de zon onder gaat om 17.45 koelt het iets af, meestal met 22 graden als minimumtemperatuur in de vroege ochtend.

Mijn nieuwe huis bevalt erg goed. Het is een fijne plek, ik geniet van de veranda en de tuin. Het is ook een plek waar ik gezellig spelletjesavonden enz. kan houden.

Het werken gaat goed. Na de vakantie komen er 3 nieuwe leerlingen in mijn klas, we zitten dan op 20 leerlingen. Wat best nog veel is voor een internationale school.

Bidpunten:

* Dat de 3 nieuwe leerlingen zich goed kunnen settelen in Cambodja en in de klas.

* Dat mijn Cambodjaanse onderwijsassistent en ik een goede taakverdeling kunnen maken voor komend halfjaar en elkaar goed zullen begrijpen.

Dankpunten:

* Dat ik een heerlijke vakantie heb gehad.

Groetjes Sanne

1. Auke en Annemieke:
    6 januari 2020
    Wat heerlijk dat jullie een goede tijd hebben gehad samen!
    Spreekt je cambodjaanse onderwijsassistent ook engels?
    Liefs en zegen
  2. Sanne:
    11 januari 2020
    Hé Auke en Annemieke,
    Bedankt voor jullie berichtje.
    Klopt, het was een heerlijke tijd🙂
    Ja ze spreekt wel Engels. Het ‘elkaar goed begrijpen’ gaat meer over culturele verschillen. Ze zal bijvoorbeeld nooit ‘nee’ antwoorden op een vraag van mij.
  3. Dieneke bloemendal:
    8 januari 2020
    Wat fijn dat het zo goed met je gaat. En dat je samen met je ouders een goede tijd hebt gehad.
    Als je nog een onderwijsassistent nodig hebt...😉.
    Groetjes